Εισαγωγικό σημείωμα για την παιδεία

  (το κείμενο αφορά σχεδιάγραμμα της παρουσίασης για τα θέματα Παιδείας  που η Δημοτική Κίνηση «Πολίτες Σε Δράση-Οικολόγοι Πράσινοι» εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Λόγω του μεγάλου αριθμού θεμάτων δεν θα συζητηθεί στο Δ.Σ της 14ης Οκτωβρίου. Επιδίωξή μας είναι να συζητηθεί στο αμέσως επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο).

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ  ΠΑΙΔΕΙΑ
Στο εισαγωγικό μας σημείωμα προσπαθούμε να  βοηθήσουμε να ανοίξει μια συζήτηση για την παιδεία. Μια συζήτηση  που είχαμε ζητήσει να γίνει πριν τις αποφάσεις της κυβέρνησης.
Ανταποκρινόμενοι στις ανησυχίες της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και όλης της κοινωνίας  και έχοντας επίγνωση των σημαντικών επιπτώσεων που θα είχε η εφαρμογή των καταστροφικών μέτρων που η τροικα ζητούσε και η κυβέρνηση έδειχνε διατεθειμένη να υλοποιήσει, συμμετείχαμε σε όλες τις δραστηριότητες συζήτησης και διεκδίκησης τοπικά και παναθηναϊκά .
Επειδή πολλά από αυτά τα μέτρα  άγγιζαν το σύνολο του δημόσιου τομέα αναπτύχτηκαν  κοινές δράσεις από τους φορείς της παιδείας της υγείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης
Στην περιοχή μας ζούμε πλέον πλευρές αυτής της καταστροφικής πολιτικής με το ουσιαστικό κλείσιμο του νοσοκομείου Αγ. Βαρβάρα, την έλλειψη φυλάκων και Δημοτικής Αστυνομίας , την κατάρρευση των διοικητικών υπηρεσιών του ΙΚΑ ,την μεταφορά της εφορίας , την κατάρρευση του τοπικού ΕΟΠΥΥ και ότι παραλείπουμε δεν είναι γιατί είναι μικρότερης σημασίας αλλά γιατί θα μας δοθεί προφορικά η δυνατότητα να περιγράψουμε πλευρές αυτής της πολιτικής.
Είμαστε ένας από τους 300και  δήμους της χώρα,όσοι περίπου και οι βουλευτές της βουλής. Άποψή  μας είναι ότι οι δήμοι ως συλλογικότητες έχουν έτσι και αλλιώς το δικαίωμα να παρεμβαίνουν, κριτικά παρεμβατικά για όλα. Από το νερό και τη Συρία, την ανάγκη το ιστορικό Χαϊδάρι να συμβάλλει στην ενίσχυση της αντιφασιστικής ιστορικής μνήμης μπροστά στον εορτασμό της 28ης έως το να έχει άποψη για τη  περιφερειακή οδό. Το αν οι αποφάσεις έχουν αντανάκλαση στην σχεδίαση της πολιτικής μιας χώρας έχει σχέση με το θέμα, τις συμμαχίες, και άλλους παράγοντες που δεν θα αναπτύξουμε αυτή την στιγμή.
Εκτιμάμε λοιπόν θετική την ανταπόκριση της πλειοψηφίας  σε αυτό το αίτημα.
  
Η ΠΑΙΔΕΙΑ  ΣΤΗ ΧΩΡΑ
Το πρώτο κουδούνι φέτος χτύπησε διαφορετικά. Στον πρώτο μήνα λειτουργίας των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων τα προβλήματα περισσεύουν. Ιδιαίτερο πλήγμα για την τεχνολογική εκπαίδευση. Πόσο μακριά είναι το εκπαιδευτικό σύστημα όταν σε μια χώρα ρημαγμένη από τις ευρωπαϊκές και ντόπιες επιλογές που θέλει, λέει, να στραφεί στην παραγωγή, στην ανάπτυξη στην εξειδίκευση απολύει 2150 καθηγητές και αφήνει 20.000 μαθητές έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία αφού καταργεί τις ειδικότητες που σπούδαζαν. Κι αυτό όχι γιατί ήταν άχρηστες ειδικότητες αλλά γιατί οι καθηγητές ήταν σκέτοι αριθμοί που προστέθηκαν στον απαιτούμενο από την τρόϊκα και την κυβέρνηση αριθμό απολύσεων και οι μαθητές, τα νέα παιδιά ήταν ένα σκέτο τίποτα.
Στο ΕΠΑΛ την ημέρα του αγιασμού είχαν γραφτεί μόνο 13 παιδιά
Παρεμβήκαμε, συμπαρασταθήκαμε
η περιοδεία μας πιστοποίησε ιδίοις όμασι ότι είναι σχολειό εξοπλισμένο που γίνεται δουλεία σημαντική και αξίζουν της προσοχής μας 
Οι μαθητές των ολοήμερων δημοτικών σχολείων  δεν θα βρίσκουν πια ολοήμερα σχολεία να φοιτήσουν γιατί δεν επαρκούν οι δάσκαλοι. Τα σχολεία συρρικνώνονται, τα σχολικά τμήματα γιγαντώνονται με πάνω από 25 μαθητές. Ήταν άραγε πολυτέλεια στον αιώνα που ζούμε, τμήματα με 15,18 μαθητές; Κι αν ναι τότε γιατί όλα αυτά τα χρόνια κράτος, υπουργεία, δήμοι πάλευαν για την αναβάθμιση της παιδείας και των σχολικών κτιρίων; Γιατί δεν άφησαν τα σχολεία στο Χαϊδάρι να λειτουργούν με τα πρότυπα του ΄70 στις υποτιθέμενες αίθουσες του τότε γυμνασίου με 70 και 80 μαθητές; 
Ένα μήνα μετά και πολλά προβλήματα παραμένουν λόγω έλλειψης προσωπικού.
 Αλήθεια, ποιες είναι οι επιπτώσεις και η μείωση τα σχολεία του Χαϊδαρίου από την κατά 18.000 μείωση του αριθμού των καθηγητών και τα διάφορα μέτρα «κινητικότητας» και διαθεσιμότητας; Τι σχολείο θα έχουμε; Ποια μόρφωση θα πάρουν οι μαθητές της πόλης μας; Ποιες είναι οι επιπτώσεις και στον ψυχισμό των νέων με τη μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο και την υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης;
Ας ανοίξουμε αυτή την συζήτηση γιατί ιστορικά έχουμε όλοι εμπειρία τι σημαίνει λύκειο ίσον εξεταστικό κέντρο.
Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα αναστέλλουν την λειτουργία τους, γιατί δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν αν απολυθούν οι πάνω από 1500 διοικητικοί υπάλληλοι, συνειδητοποιούμε πόσο επικίνδυνη για τη δημόσια εκπαίδευση όλων των βαθμίδων είναι η νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης.
Πρώτο κουδούνι λοιπόν με σχολεία χωρίς πετρέλαιο, παιδιά νηστικά. Υποβάθμιση της μόρφωσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο αναλφαβητισμός βρίσκεται μπροστά μας σε ποσοστά που δεν μπορούμε να φανταστούμε. Ξαφνικά η καλλιτεχνική παιδεία, ο αθλητισμός, θεωρούνται περιττά και στέλνονται στο πυρ το εξώτερο, η μάθηση ξένων γλωσσών υποβαθμίζεται δραματικά.
Για να έρθουμε στα δικά μας :
Ποιες είναι άραγε οι πραγματικές οφειλές των σχολείων του δήμου μας σε ρεύμα, νερό, φυσικό αέριο κ.λπ. και πως θα καλύψουν τις λειτουργικές τους ανάγκες τη νέα χρονιά;
Στα δημοτικά αλλά κυρίως στα νηπιαγωγεία τα προβλήματα είναι τεράστια, πρέπει  να τα εξετάσουμε αναλυτικά χρηματοδότηση,  υποδομές.
Για τους βρεφονηπιακούς  να δούμε αναλυτικά. Όντως όλα τα παιδιά είναι στα νηπιαγωγεία, πολύ περισσότερα από άλλες χρονιές (πέρυσι 220 πρόπερσι 150) αναμένουμε το τελικό νούμερο για φέτος.
Επίσης ζητάμε πλήρη ενημέρωση για τα προγράμματα που θα ωφεληθούν από το ΕΣΠΑ. Πόσα παιδιά έκαναν αίτηση ποια προγράμματα  θα παρακολουθήσουν πόσο είναι το κόστος της συμμετοχής τους κλπ.
 Η καθαριότητα των σχολείων δεν έχει διασφαλιστεί. Με τετράωρες συμβάσεις τα σχολεία δεν καθαρίζονται. Οι καθαρίστριες  πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του προγράμματος και όχι να πηγαίνουν μια  ώρα στο πρώτο διάλειμμα και μετά, αφού έχει κλείσει το σχολείο. Οι τουαλέτες πρέπει να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα. Το πείραμα αυτό που έγινε πέρσι σε κάποια σχολεία είχε ως αποτέλεσμα παρατεταμένα κρούσματα γαστρεντερίτιδας και ιώσεων. Η υποχρηματοδότηση των σχολείων στερεί ακόμα και τα σαπούνια από τις τουαλέτες! Δεν μιλάμε για τα αναλώσιμα χαρτί, μελάνια κ.τ.λ.
Σε πολλά σχολεία δεν έχουν τμήμα ένταξης, που σημαίνει ότι πολλά παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες, να μη μπορούν να βοηθηθούν στο σχολείο. Εδώ εφαρμόζουν το Σύνταγμα ''Ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά'"              
Στα τμήματα ένταξης υπήρχε δάσκαλος ειδικής αγωγής που τα βοηθούσε.           Οι διευθυντές βρίσκονται σε απόγνωση. Από τη μια το ότι δεν έχουν δασκάλους και ειδικότητες να λειτουργήσουν τα σχολεία και από την άλλη θολό τοπίο με την χρηματοδότηση από τον δήμο. Ποτέ δεν ξέρουν τα   χρήματα που θα πάρουν για όλη τη χρονιά, ώστε να κάνουν τον προγραμματισμό τους. Τα χρήματα που δικαιούνται τα σχολεία και το πώς μοιράζονται πρέπει να βγαίνει στο διαφάνεια'', να φαίνεται πόσα πήρε κάθε σχολείο, πληρώθηκαν οι ΔΕΚΟ και το πετρέλαιο, υπάρχει υπόλοιπο για την επόμενη χρονιά.
Για αυτά και πολλά άλλα που η σχολική κοινότητα γνωρίζει, και από πρώτο χέρι το αντιμετωπίζει όλο το προηγούμενο διάστημα από το καλοκαίρι οι κινητοποιήσεις ήταν πολλές και μαζικές. Εμείς, η δημοτική κίνηση «Πολίτες σε Δράση-Οικολόγοι Πράσινοι» συμμετείχαμε σε αυτές –και μέσα από το συντονιστικό των 3 δήμων -.
Η Δημοτική Αρχή ήταν απούσα ή στην καλύτερη περίπτωση θεατής όλης αυτής της αγωνιστικής δράσης.
Και επειδή εμείς δεν είμαστε εδώ μόνο να καταγγέλλουμε αλλά για να βρούμε μαζί άμεσες λύσεις για προβλήματα κυρίως λειτουργίας.
Περιγράφουμε εν συντομία μερικά προβλήματα ( θα μας δοθεί η δυνατότητα με την ολοκλήρωση των επισκέψεων στα σχολεία να έχουμε πληρέστερη  εικόνα)
-εξ άλλου με τη πρόσκληση όλων των φορέων ,γονιών εκπαιδευτικών αλλά και των διευθύνσεων των σχολείων  θα υπάρξει αναλυτικότατη καταγραφή
2ο δημοτικό            Όταν βρέχει τα παράθυρα μπάζουν νερό
3ο δημοτικό            Κακοτεχνίες στις τουαλέτες
14ο δημοτικό          Οι τουαλέτες μυρίζουν
12 νηπιαγωγείο    Η ταράτσα μαζεύει νερά και η υγρασία περνάει μέσα στο κτίριο
3ο&10ο νηπ.           Όταν βρέχει στάζει μέσα στις αίθουσες
5ο γυμνάσιο           πρόβλημα στατικότητας
4ο γυμνάσιο           σε τρεις αίθουσες έχουν πέσει σοβάδες από το ταβάνι
Από ότι φαίνεται γενικά υπάρχει πρόβλημα μονώσεων σε πολλά κτίρια, επανειλημμένη κλοπή αλεξικέραυνων, σε μερικά από αυτά.  
Στους βρεφονηπιακούς σταθμούς απ ότι φαίνεται η λειτουργία εξασφαλίζεται χάρη στον υπερβάλλοντα ζήλο των εκπαιδευτικών.
Αλλά και μόνο το γεγονός ότι λειτουργούν με τα 2/5 του προσωπικού  καταλαβαίνει κάνεις ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι παιδαγωγικές μέθοδοι που απαιτούνται σε αυτή την ηλικία.
Η σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές πρέπει σε κοινή σύσκεψη με το Δήμο να απαριθμήσουν και να αξιολογήσουν τα μεγάλα και μικρά προβλήματα που δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο την καθημερινή τους λειτουργία. Να μπει χρονοδιάγραμμα λύσης τους.
Επιπλέον να εξετάσουμε τη δυνατότητα προσφυγής στην περιφέρεια για προβλήματα που αδυνατεί να επιλύσει ο Δήμος.

Χαϊδάρι 10 Οκτ. 2013

 ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ

ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ : Ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΛΟΙΜΩΔΩΝ :Λειτουργία του Νοσοκομείου "Λοιμωδών"

Σχολιο για την Έκκληση του Δημου : ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΤΕ ΚΛΑΔΕΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Σκαραμαγκάς : Επιτάχυνση διαδικασιών απόδοσης στους Χαϊδαριώτες της δημόσιας έκτασης 220 στρεμμάτων.

Συγκοινωνία. Προτάσεις και ενέργειες

Αριστερός δεν σημαίνει αρεστός νο 2 Η Πώς Εννοούμε οι Πολίτες σε δράση τη σχέση των πολιτών με την πόλη

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *