ΑΣΔΑ και πως με ευθυνες του ΚΚΕ ο ΑΣΔΑ αντι για αριστερη διοικηση κατεληξε στον ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗ

(4Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 28/1/2015)
 ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Εν συντομία πρέπει να πούμε το εξής. Λοιπόν,

 η όλη συζήτηση που γίνεται για το σχέδιο ολοκληρωμένης αστικής παρέμβασης στη Δυτική Αθήνα, πρέπει να, στην ουσία να αναδεικνύει δύο πράγματα.



Αναδεικνύει ορισμένα ζητήματα που έχουν σχέση με τον πολιτικό σχεδιασμό όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ένα σκέλος είναι αυτό και θα πω δυο πράγματα, αλλά αναδεικνύει και τις τεράστιες αδυναμίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο επίπεδο της διοίκησης και υποστήριξης τέτοιων εγχειρημάτων, ανεξαρτήτως πολιτικών προθέσεων στο Δήμο μας τελευταίο, στο ΑΣΔΑ, στην Περιφέρεια και γενικότερα στο κράτος.



Στέκομαι στο πρώτο για να διευκρινίσω ορισμένα πράγματα. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση είναι το προϊόν του συμβιβασμού που έγινε μετά από έντονη πολιτική διαμάχη που υπήρξε όσον αφορά το ζήτημα του προεδρείου του ΑΣΔΑ.



Είναι γνωστό ότι εκεί υπήρχε μια πρόταση από τις δυνάμεις της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, του ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με συνεργαζόμενους Δημάρχους, με μια πρόταση στην οποία δεν αποδέχτηκε το ΚΚΕ για τους δικούς του λόγους και που έχει απαντήσει δημόσια, -τα λέω αυτά για να καταγραφούν στα πρακτικά- με τη λογική ότι να υπάρξει προεδρία από πλευράς του ΚΚΕ και υποστήριξη από τις δυνάμεις της Ριζοσπαστικής Αριστεράς και άλλους Δημάρχους. Αυτό δεν έγινε αποδεκτό

.

Στην πρόθεσή μας λοιπόν

μετά από αυτή την άρνηση του ΚΚΕ στο 20μελές συμβούλιο,

ήταν η προεδρία να υπάρξει από συνεργαζόμενες δυνάμεις με τον ΣΥΡΙΖΑ, τις οποίες θα υποστήριζε ο Μπίρμπας σαν Δήμαρχος του Αιγάλεω. Και με τη λογική να υπάρξει ένα 3μελές προεδρείο, γιατί το 3μελές προεδρείο στον ΑΣΔΑ είναι ένα εκτελεστικό όργανο το οποίο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.

Σ'αυτό λοιπόν το σκηνικό, -έχεις κάποιο πρόβλημα συνάδελφε Μόσχο, πες μου να σου απαντήσω, αυτό θα το αξιολογήσω εγώ,(αν ειμαι εντος θεματος) μετά μπορείς στην τοποθέτησή σου να κάνεις κριτική.


ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Κύριε Σπηλιόπουλε, συνεχίστε.

ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Λοιπόν, μετά λοιπόν από αυτή την αδυναμία επιτυχίας του δικού μας σχεδιασμού, καταλήχθηκε να είναι Πρόεδρος ο Παχατουρίδης ο Δήμαρχος Περιστερίου, Αντιπρόεδρος ο Ζενέτος και τακτικό μέλος ο πρώην Δήμαρχος του ΚΚΕ στον, ναι στην Πετρούπολη.(ενω υποτιθεται μεχρι εκεινη την στιγμη ηταν αδιαφοροι για οποιαδηποτε θεση )

Σε συνέχεια αυτών των γεγονότων, αναγκαστικά έγινε μία συζήτηση αν ο ΑΣΔΑ μπορεί να προχωρήσει ή όχι, με την έννοια λοιπόν ότι της διαχείρισης αυτών των τεράστιων κονδυλίων που για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα να έρθει στη Δυτική Αθήνα, δεν ξέρω αν είναι 70εκατομ, αν θα 'ναι 60, αν θα 'ναι 100 με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια.

 Γιατί παίρνοντας υπόψη τη σημερινή κατάσταση και το τι έδιναν οι Δήμοι στον ΑΣΔΑ, ο ΑΣΔΑ όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα είχε τη δυνατότητα να διαχειρίζεται περίπου 5 εκατομμύρια, τάξη μεγέθους λέω, δεν ξέρω αν κάνω λάθος Ανδρέα, πολλά είπα εντάξει. Ο τελευταίος προϋπολογισμός είναι της τάξεως του 1 εκατομμυρίου και κάτι ψιλά, στην ουσία δηλαδή τίποτα.

Ο ΑΣΔΑ όμως για λόγους ιστορικούς και για λόγους επιστημονικούς, παρ'ό,τι ο κ. Μόσχος παρουσίασε τις πραγματικές δυσκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή απ'την άποψη της εκπόνησης μελετών, έχει μια ιστορικότητα.

 Ανεξαρτήτως πολιτικών προθέσεων, είναι ένα εργαλείο επιστημονικό θα λέγαμε, που έχει, έχει πετύχει στη Δυτική Αθήνα. Και ανεξαρτήτως των πολιτικών διαφωνιών για τον τρόπο χειρισμού της κατανομής των κονδυλίων, των πελατειακών σχέσεων και όλων αυτών, έχει ένα έργο, έτσι, το οποίο δεν το αμφισβητούμε στην ιστορική του εξέλιξη.
 Και γι'αυτό πολιτικά είπαμε ότι πρέπει να συνεχίσει, παρ'ό,τι, έτσι, αυτή τη στιγμή στην ουσία απ'τη στιγμή που υλοποιήθηκε το σχέδιο για αιρετή Δευτεροβάθμια Αυτοδιοίκηση, στην ουσία μπαίνει ένα ζήτημα.

Ομως επειδή είναι πολύ μακρύς ο δρόμος και το 'χουμε διαπιστώσει στην πράξη, απ'το να μπορεί πραγματικά η Περιφέρεια, η αιρετή Αυτοδιοίκηση η Δευτεροβάθμια να παίξει το ρόλο της, όπως και η Πρωτοβάθμια σε συνθήκες κρίσης, έλλειψης προσωπικού και γενικώς σε συνθήκες κατάρρευσης του, του κοινωνικού και αστικού ιστού με όλες τις πλευρές που είναι, ειδικά στην περιοχή μας αξιολογήθηκε ότι πρέπει να δώσουμε αυτή την πρωτοβουλία.

Στη συμφωνία λοιπόν αυτή που έγινε με το δικαίωμα του βέτο ανάμεσα στους Δημάρχους και με το στόχο να περάσει στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, δεσμεύτηκαν όλοι να υπάρξει αυτό το όργανο με δικαίωμα βέτο, δηλαδή οι αποφάσεις να παίρνονται με πλειοψηφία της τάξης του 75%.

 Και στην πράξη λοιπόν να υπάρξει αυτό το όργανο το οποίο ενσωματώνει την Περιφέρεια που πριν δεν υπήρχε, αυτός ήταν ο στόχος του προηγούμενου Υπουργού του Μανιάτη, να χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο πελατειακών σχέσεων, να ενσωματώνεται μέσα και η Περιφέρεια και οι Δήμοι και ο ΑΣΔΑ.

Βρισκόμαστε λοιπόν αυτή τη στιγμή σε μια αντικειμενική κατάσταση που τα μέτρα εκπροσώπησης ισότιμης διασφάλισης του εγχειρήματος μπορεί να γίνει πράξη. Με αυτή την έννοια λοιπόν, παρά τις ανεπάρκειες, στο πολιτικό σκέλος λοιπόν λέμε ναι.

Πάμε τώρα στο, στο ουσιαστικό σκέλος, στο ουσιαστικό σκέλος πρέπει να σας πω ότι στο βαθμό σαν μέλος εκλεγμένο εκεί στον ΑΣΔΑ και σε μια προσπάθεια να δω συνολικότερα τι γίνεται στη Δυτική Αθήνα, είπα και προηγουμένως σε μια παρέμβαση με αφορμή το προηγούμενο θέμα, η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη
.
 Δηλαδή όλες, όλο αυτό το εγχείρημα συνολικότερα στηρίζεται στην ικανότητα των Υπηρεσιών των Δήμων, του ΑΣΔΑ και τα γενικά να μπορούν να έχουν έτοιμες μελέτες. Στην ουσία ελάχιστοι είναι οι Δήμοι που μπορούν εγκαίρως να παρουσιάζουν προτάσεις. Δηλαδή ναι μεν σου δίνει το δικαίωμα, αλλά αν δεν του παρουσιάσεις πρόταση, δηλαδή μπορεί να μείνει ένας Δήμος τελείως απ'έξω.

Και θα ήθελα να ακούσω στο τέλος απ'τον Δήμαρχο τι αισθάνεται, με βάση τη δυνατότητα αυτή, τη φέρουσα ικανότητα που λέμε του επιστημονικού μας δυναμικού, τι θα ζητήσουμε σαν... Εγώ δηλαδή δεν θα αντιδικήσω στις προτεραιότητες, έτσι;
Πρέπει να διεκδικήσουμε ό,τι είναι δυαντόν
. Πρέπει να δούμε ίσως και τα σύγχρονα εργαλεία τα διαδημοτικά.
Δεν ξέρω ακριβώς τη νομοθεσία και τι προβλέπεται.
 Δηλαδή παραδείγματος χάρη είπε ο κ. Μόσχος σε μια απάντηση και τα λοιπά, στο ζήτημα της κοινωνικής μέριμνας, της υποστήριξης των αστέγων, της σίτισης και λοιπά, μήπως πρέπει να πάμε σε διαδημοτικές, για να υλοποιήσουμε δηλαδή τέτοια προγράμματα τα οποία είναι κυρίαρχα.

Πρέπει να πάμε χρησιμοποιώντας τον ΑΣΔΑ σαν εργαλείο, να πάμε σε συνεργασίες είτε σε επίπεδο και των 7 Δήμων είτε κατά ομάδες Δήμων. Αυτό ισχύει ας πούμε και για τα ζητήματα που έχουν σχέση και με ζητήματα κίνησης. Μια ζωή τα τελευταία 30 χρόνια ακούμε για τους ποδηλατόδρομους της Ανατολικής Αττικής. Μια ζωή εκπονούνται έργα, γίνονται τραμ κλπ, κλπ, τα οποία τα 'χουμε ζήσει όλοι.

Ο ΣΟΑΠ δεν είναι το μοναδικό εργαλείο και ούτε θα λύσει όλα τα ζητήματα απ'αυτά που είναι προτεραιότητες για τη Δυτική Αθήνα. Νομίζω λοιπόν όμως όσον αφορά το σκέλος της υπεράσπισης του πληθυσμού θα πρέπει να γίνονται αναγκαία βήματα.

Τώρα για άλλα θέματα που έχουν να κάνουν σχέση με ζητήματα Ποικίλου όρους, Μπαρουτάδιο, Πάρκο Τρίτση, τα νοσοκομεία της περιοχής, έτσι, πραγματικά δεν ξέρω αυτή τη στιγμή και δεν είμαι έτοιμος, ναι όρος Αιγάλεω, όλα αυτά τα ζητήματα, έτσι.

 Υπάρχουν ορισμένα πράγματα παραδείγματος χάρη όπως είναι η αντιπλημμυρική προστασία της Δυτικής Αθήνας και που εμείς υπάρχει ένα έργο που όπως είπαμε το 2250 να λύσουμε.

 Αν δεν λυθεί όμως το πρόβλημα συνολικά στο Ποικίλο όρος των έργων, των αντιπλημμυρικών έργων από πάνω από το βουνό, η Δυτική Αθήνα -γιατί μας αφορά όλους- θα ξαναζήσει αυτά τα φαινόμενα, που κατά τύχη εμείς τη βγάλαμε λίγο ας πούμε φτηνά θα λέγαμε, δηλαδή με μικρές απώλειες σε σχέση με τους άλλους Δήμους.

Νομίζω λοιπόν ότι, επίσης έχω μια απορία, δεν ξέρω, στα έργα της... ίσως πρέπει να δούμε το πιο έτοιμο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι στα ζητήματα ενεργειακής αναβάθμισης. Δεν ξέρω αν είμαι εντός θέματος κ. Διαμαντόπουλε, έτσι; Εδώ λοιπόν είναι copy paste θα το λέγαμε.

 Με ποια έννοια το λέω, δεν λέω να κάνουμε αυτό, αλλά λέω αν χρειαστεί να κάνουμε και μόνο αυτό στο Χαϊδάρι. Αν δηλαδή παραδείγματος χάρη καταφέρουμε να κάνουμε έργα μέσα στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, δεν είμαστε για κάτι άλλο έτοιμοι και μπορέσουμε να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας χειμώνα και καλοκαίρι 50% παραδείγματος χάρη συνολικά, σημαίνει ότι μπορούμε το 1,200.000 που χαλάμε κάθε χρόνο στη ΔΕΗ, να γίνει 600.000. Σημαίνει αυτόματα ότι μες στην πενταετία ο Δήμος μπορεί να έχει ένα κέρδος της τάξης των 3 εκατομμυρίων. Αρα λοιπόν λέω ότι πρέπει να πάμε με ό,τι είναι δυνατόν, έτσι, με μία προσαρμογή. Δεν ξέρω τι χρονικό περιθώριο έχουμε. Και σ'αυτό θα θέλαμε τη βοήθεια και του κ. Διαμαντόπουλου.

Και ίσως πρέπει να κάνει και ένα προσκλητήριο ο Δήμος σε συναδέλφους και από τον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή το σύνολο των παρατάξεων έχει ανθρώπους, να μπορούσαμε να κάνουμε μία σύσκεψη αν έχει νόημα.

Αλλά για να 'χει νόημα αυτό, πρέπει πρώτα από το σημερινό κλείσιμο, εγώ λέω είμαι ανοιχτός σε ό,τι. Δηλαδή προκειμένου να χαθούν τα χρήματα και να πούμε κοινωνικές ομάδες και δεν μπορούμε να πάρουμε τίποτα, ας τα κάνουμε όλα ενέργεια.

 Και μετά ας δούμε αυτό που θα μας περισσέψει. Νομίζω ότι είναι η πιο εύκολη μοντελοποίηση στο να, να υπάρξουν χρήματα στο Δήμο. Κατά αντιστοιχία νομίζω ο ΑΣΔΑ, έτσι, θα πρέπει να μας βοηθήσει ο κ. Διαμαντόπουλος. Δηλαδή αν δούμε ότι οι Δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούνε, νομίζω θα πρέπει να μας προτείνει σε σύντομο χρονικό διάστημα ορισμένα πράγματα που στο τέλος δηλαδή, έτσι, όταν αυτά τα 70 εκατομμύρια να μην είναι έργα βιτρίνας, έτσι, δεν έχει ανάγκη η Δυτική έργα.

 Κανένας νομίζω Δήμαρχος αυτή τη στιγμή ανεξαρτήτως προθέσεων δεν πρόκειται να κάνει έργα βιτρίνας. Αλλο λέω εγώ, λέω ότι πολλές φορές έργα που τέλος πάντων αλλιώς μπορεί να 'ναι και τα παρουσιάζεις σαν έργα βιτρίνας. Νομίζω ότι όλοι έχουν την ωριμότητα να κάνουν έργα σοβαρά και που να μην είναι έργα βιτρίνας απλώς για να γραφτεί το όνομα του Δημάρχου. Να δούμε λοιπόν ένα τέτοιο...

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Μάζεψέ το λίγο Θοδωρή, για να μιλήσουν και οι άλλοι.

ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Τελειώνω λοιπόν και λέω το εξής, ότι κατά τη γνώμη μου ένα πολύ μεγάλο ζήτημα, που αυτό όμως δεν μπορεί να το λύσει το Χαϊδάρι, είναι το συγκοινωνιακό της Δυτικής
Αθήνας συνολικότερα

. Σ'αυτό νομίζω ότι μπορεί και αξίζει να διατεθούν χρήματα. Δεν ξέρω αν θα ήθελε στο κλείσιμο να απαντήσει ο κ. Διαμαντόπουλος, έτσι; Με την έννοια ότι τα άλλα ζητήματα της υγείας νομίζω ότι εμπίπτουν σε άλλους τομείς της καινούργιας κυβέρνησης, που είναι άλλης, άλλης συζήτησης θέμα. Ευχαριστώ.

ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ

ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ : Ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΛΟΙΜΩΔΩΝ :Λειτουργία του Νοσοκομείου "Λοιμωδών"

Σχολιο για την Έκκληση του Δημου : ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΤΕ ΚΛΑΔΕΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Σκαραμαγκάς : Επιτάχυνση διαδικασιών απόδοσης στους Χαϊδαριώτες της δημόσιας έκτασης 220 στρεμμάτων.

Συγκοινωνία. Προτάσεις και ενέργειες

Αριστερός δεν σημαίνει αρεστός νο 2 Η Πώς Εννοούμε οι Πολίτες σε δράση τη σχέση των πολιτών με την πόλη

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *