ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - Με αφορμή τη λήξη της μισθωτικής σύμβασης του δημοτικού περίπτερου που βρίσκεται στο Σκαραμαγκά.

Print Friendly Version of this pageΕκτύπωση Get a PDF version of this webpageσε PDF
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ


Με αφορμή τη λήξη της μισθωτικής σύμβασης του δημοτικού περίπτερου που βρίσκεται στο Σκαραμαγκά.

(Από την τοποθέτηση του Θ. Σπηλιόπουλου στο Δημοτικό συμβούλιο – 26/11/2014)

Παρατήρηση για την εισήγηση.. 
...επειδή ο τρόπος διατύπωσης μιας εισήγησης μπορεί να εκθέσει και τη Διοίκηση, δεν ξέρω ποιος έχει γράψει το κείμενο αυτό, αν είναι από τη Νομική Υπηρεσία.
Στο θέμα 10, στην προτελευταία παράγραφο γράφει: "Αναλυτικότερα σας γνωρίζουμε ότι οι ανωτέρω οφειλές αφορούν μη καταβαλλόμενα, .........., η μισθώτρια πληρώνει κανονικά και εμπρόθεσμα τις δόσεις της ρύθμισης του Ν. 4257/2014, στην οποία έχει υπαχθεί, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται στις εκατό".
Όποιος διαβάσει, αυτή τη φράση, γιατί δεν υπάρχουν περαιτέρω εξηγήσεις στο κείμενο, οδηγείται στο συμπέρασμα ότι: "Η μισθώτρια πληρώνει κανονικά και εμπρόθεσμα τις δόσεις της ρύθμισης". Σε προδιαθέτει να σκεφτείς ευνοϊκά: «Αφού είναι και τακτικός στη ρύθμιση, εντάξει, είμαστε σε μια εποχή ανομβρίας, κανένας δεν θέλει να κάνει τους ανθρώπους να χάσουν τη δουλειά τους», ανεξάρτητα αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε αλλιώς το κτίριο, αυτό είναι το αίσθημα που δημιουργείται.
Αν όμως το ψάξεις, έχει πληρώσει μία δόση τον προηγούμενο μήνα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτό λοιπόν, είναι από τα «θεματάκια», που άμα δεν τα προσέξεις, μπορεί να εκτεθεί ο Δήμος ή η Νομική Υπηρεσία ή οποιοσδήποτε συντάκτης της εισήγησης. Κλείνω την παρατήρηση.

Να βαρέσει καμπανάκι...
Πάμε λοιπόν στην ουσία. Ποια είναι η ουσία; Διαβάζοντας τα νούμερα, η κ. Γ Δ (από υπηρεσιακό σημείωμα που έχω πάρει στις 26-11-2013 απ' το Δήμο, με τίτλο "Ενημέρωση για τα μισθωμένα ακίνητα του Δήμου") χρωστάει 186.787 ευρώ. Από τότε λοιπόν, που είναι σχεδόν ένας χρόνος μετά, αν εξαιρέσουμε ότι έδωσε, προφανώς, 7.000 τώρα που έκανε τη ρύθμιση, δεν έδωσε ούτε 1 δραχμή και έτσι λοιπόν το συνολικό χρέος από 186.000, συμπεριλαμβανομένων των προσαυξήσεων, έχει φτάσει τώρα τις 304.932.
Υπάρχει, λοιπόν, ένα ζήτημα για τις Οικονομικές Υπηρεσίες, τις Νομικές Υπηρεσίες, τη Διεύθυνση του Δήμου για το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Δεν το χρεώνεται η καινούρια Δημοτική Αρχή, γιατί χρειάζεται χρόνο για να δει τι γίνεται. Είναι πολλά τέτοια, για τα οποία καλώ τη Διοίκηση και τον Υπεύθυνο Οικονομικών να βαρέσει καμπανάκι πριν να γυρίσει η χρονιά, γιατί μετά θα υπάρχει ευθύνη και θα υπάρχει ευθύνη και στην Οικονομική Επιτροπή, στην οποία είμαι Μέλος και Αντιπρόεδρος, ....... προσπαθώ λοιπόν να κάνω σωστά τη δουλειά μου και λέω ότι πρέπει να βοηθηθεί η Οικονομική Επιτροπή, να κάνει ουσιαστικά τη δουλειά της και οι Οικονομικές Υπηρεσίες, με όποιο τρόπο, γιατί θα βγούνε πάρα πολλά λαυράκια όχι μόνο οικονομικού, αλλά και πολιτικού χαρακτήρα. 
Λέω, λοιπόν, ότι υπάρχει ένα ζήτημα ουσίας, γι' αυτό και θέλω απάντηση, όχι απαραίτητα σήμερα. θα ήθελα να ξέρω αν υπήρξε ενόχληση προς την κ. Γ Δ και με ποια διαδικασία και δεν εννοώ ενόχληση προφορική. Αν στάλθηκαν σημειώματα και πόσα απ' την Οικονομική Επιτροπή. Αν στάλθηκαν από τη Νομική Υπηρεσία και πόσα. Αν ψάχτηκε το Ε9, αν έγινε προσπάθεια όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα με διαδικασίες.
Επίσης θέλω να ακούσω τώρα στο κλείσιμο, ποιες διαδικασίες θα γίνουνε, γιατί δεν είναι 10.000 και 20.000, είναι 304.000 κι εγώ θέλω να εξαντληθεί ότι υπάρχει στο νομικό οπλοστάσιο, γιατί νομίζω ότι είμαστε σε μία περίπτωση αντίστοιχη αυτής που κυκλοφορεί και λέγεται παντού, ότι έχουν μεταφερθεί όλα τα περιουσιακά στοιχεία και ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος. Ας το κουβεντιάσουμε λοιπόν.
Με αφορμή αυτό το θέμα, χτυπάω καμπανάκι και γνωρίζω ότι απευθύνομαι σε ευήκοα ώτα και ζητάω και για τις δεκατρείς περιπτώσεις που αναφέρονται σε καινούριο υπηρεσιακό σημείωμα που έχω πάρει, να τις ψάξουμε με πιο γρήγορους ρυθμούς. Λέω ανοιχτά τη γνώμη μου, αν η Νομική και η Οικονομική Υπηρεσία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, εγώ θα ψηφίσω κονδύλι στο Δήμο για συνεργασία με  Νομο-Οικονομικό Γραφείο, δεν ξέρω πως λέγεται ακριβώς, που με την καθοδήγηση της Πολιτικής Αρχής, τη βοήθεια, πιστεύω αυτονόητη, των νομικών Δημοτικών Συμβούλων να επισπεύσουμε αυτές τις διαδικασίες, διότι θα βρεθούμε μετά απλώς να κάνουμε μνημόσυνο πολιτικό αναθέτοντας ευθύνες στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή, ενώ κατά τη γνώμη μου είναι ανοιχτό το ζήτημα και των ποινικών ευθυνών για την προηγούμενη Διοίκηση, την προηγούμενη Οικονομική Επιτροπή, το πως άσκησε η Νομική Υπηρεσία το καθήκον της και αν εξάντλησε το σύνολο των δυνατοτήτων της.

Ο κόσμος μας πιάνει όλους από το μανίκι, όχι μόνο τη δημοτική αρχή...
Ο Χαϊδαριώτικος λαός δεν πιάνει μόνο τη Δημοτική Αρχή απ' το μανίκι. Ως συνέχεια της συζήτησης Ορκωτοί Λογιστές - Διαχειριστικός Ελεγχος, εγώ είπα, ονομάστε το όπως θέλετε, αλλά για κάθε θέμα πρέπει να φτάνουμε μέχρι το μεδούλι, αλλιώς δεν θα μπορούμε να κυκλοφορήσουμε όλοι στο Χαϊδάρι κι όχι μόνο ο Υπεύθυνος Οικονομικών ή ο Δήμαρχος. 
Ο κόσμος λέει: «εντάξει, έχουν δυσκολίες, εσύ τι κάνεις για να βοηθήσεις, τι προτείνεις πολιτικά, οικονομικά, νομικά, κ.λπ.;»
Να πάρουμε όλα τα μέτρα και ότι άλλο χρειαστεί, με τη βοήθεια εδώ των εξαίρετων συναδέλφων νομικών, σε ότι μπορεί να προκύψει. Κλείνουμε λοιπόν αυτό το θέμα.

Η θέση μας για τους κοινόχρηστους χώρους....
Πάω στη θέση μας για τους κοινόχρηστους χώρους. Η πολιτική μας θέση και προεκλογικά ήτανε, ότι για τους δεκατρείς κοινόχρηστους χώρους για όσους πληρώνουνε και για όσους κάνουν προσπάθεια θα πρέπει να 'μαστε ευνοϊκοί απέναντί τους και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να κάνουν απόσβεση. Επειδή ακριβώς δεν θέλουμε, να τους εξοντώσουμε, μπορεί οι άνθρωποι να έχουν κάνει επενδύσεις, κ.λπ., το 'χω εξηγήσει και στην Οικονομική Επιτροπή και στον κύριο εδώ που είχε έρθει από το Ιστορικό. 
Ας το λύσουμε κι αυτό, δηλαδή έτσι να πάμε για τρία και τέσσερα και πέντε χρόνια, να πάμε σε αυτή τη λογική ότι διακόπτουμε και τους δίνει έξι μήνες παράταση. Υπάρχουν τέτοιες νομικές ρυθμίσεις απ' ότι έχω ρωτήσει, που όχι σιωπηρά, αλλά στα πλαίσια του νόμου έχει δικαίωμα ο άλλος εφόσον σε πληρώνει, να διεκδικήσει την ανανέωση των συμβάσεων με νομικές διαδικασίες δηλαδή, που στην ουσία θα τους δώσεις μια δυνατότητα να παραμείνουν στο χώρο, εφόσον πληρώνουνε κανονικά και αυτά που χρωστάνε στο Δήμο.
Τώρα λέω για το γενικότερο ζήτημα. Νομίζω ότι έχει υποχρέωση η καινούρια Δημοτική Αρχή, παίρνοντας υπόψη τη σημερινή κατάσταση, να δει και να κουβεντιάσουμε, όχι κατά περίπτωση, αλλά συνολικά. Να ξέρουμε δηλαδή, τις επόμενες χρονιές  (2014 – 2015) πόσες μισθώσεις από τα δεκατρία κτίρια που ανήκουνε στο Δήμο και ενοικιάζονται, λήγουν. Τι σκεφτόμαστε να κάνουμε, συνολικότερα. Χωρίς καμία ιδεοληψία, ότι ντε και καλά όλα πρέπει να γίνουνε Κοινωνικές Επιχειρήσεις αυτοδιαχειριζόμενες, ή οτιδήποτε άλλο. Όμως να μην είναι απλώς «κτίρια – κουφάρια».
Η αυτοδιαχείριση των κοινωνικών χώρων για να επιτύχει θέλει κοινωνική προετοιμασία και βοήθεια ,αλλιώς είναι τουφεκιά στον αέρα.
Ταυτόχρονα  θα πρέπει να προετοιμάσουμε και την κοινωνία. Γιατί δεν θα 'ρθουν ξαφνικά, αν π.χ. κλείσουμε αυτήν την επιχείρηση, δέκα νέα παιδιά και θα πούνε: «εμείς θέλουμε αυτοδιαχείριση». Πρέπει με αντίστοιχες ενέργειες, σαν αυτές ας πούμε που έγιναν για την παιδεία, για τον εθελοντισμό, κ.λπ.,  να ανοιχτεί μια τέτοια συζήτηση, με άρθρα, με συνέντευξη του Δημάρχου, των αντίστοιχων φορέων, κ.λπ., να ανοίξουμε τη συζήτηση ενθαρρύνοντας τον προβληματισμό και την κατάθεση απόψεων. Τη μορφή θα τη βρούμε. Αν θα 'ναι Δημοτικό Συμβούλιο, αν θα 'ναι εκδήλωση, αν θα φωνάξουμε κάποιους φορείς με εμπειρία, κ.λπ.

0 σχόλια